Ik ontvang de PIANOo-alert niet (goed)

Het kan zijn dat u zich heeft aangemeld voor de PIANOo-alert maar deze niet ontvangt of niet correct ontvangt. Er kunnen meerdere oorzaken zijn.

Ik heb mij aangemeld maar ontvang de nieuwsbrief niet

Als u zich op pianoo.nl heeft aangemeld voor de PIANOo-alert dan ontvangt u een bevestigingsmail in uw mailbox. In deze e-mail staat een link waarop u moet klikken (bevestigen). Pas na bevestiging wordt uw aanmelding definitief.

Heeft u zich aangemeld maar geen bevestigingsmail ontvangen dan kunt u webredactie@pianoo.nl mailen.
 

Ik heb wel bevestigd maar ontvang de nieuwsbrief toch niet

U heeft uw inschrijving definitief gemaakt door te klikken op de link in de bevestigingsmail, toch ontvangt u de nieuwsbrief niet. Dan is er een kans dat de PIANOo-alert wordt geweigerd door uw mailserver of e-mailprogramma. Een strenge Spam instelling kan dit veroorzaken.

U kunt dit voorkomen door de afzender (webredactie@pianoo.nl) toe te voegen aan uw adresboek.
 

Ik ontving de PIANOo-alert altijd maar nu ineens niet meer

Het kan zijn dat de mailserver of uw mailprogramma is voorzien van een nieuw of strenger spamfilter.
U kunt dit voorkomen door de afzender (webredactie@pianoo.nl) toe te voegen aan uw adresboek.

Ik ontvang een melding dat de PIANOo-alert corrupt is (virus)

Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Wij verzoeken u om het ontvangen bericht door te zenden naar webredactie@pianoo.nl zodat wij het probleem kunnen onderzoeken.

Ik ontvangt de PIANOo-alert zonder opmaak

Er zijn enkele belangrijke instellingen die de weergave en het functioneren van een nieuwsbrief of e-mailbericht beïnvloeden. In onderstaand document geven wij aan hoe u deze zelf kunt aanpassen in recente versies van enkele belangrijke e-mailprogramma's (ook wel email clients genoemd) en webmail-diensten.
Instellen E-mailprogramma (pdf)

Ontvangt u de PIANOo-alert maar werken de links niet?

Bij een aantal organisaties is de beveiliging zeer streng. Direct toegang van een e-mail tot internet is dan niet toegestaan. Mocht u andere nieuwsbrieven wel ontvangen met werkende links dan kun u er vanuit gaan dat er een ander probleem is. U kunt de nieuwbrief doorzenden naar webredactie@pianoo.nl met een uitleg van het probleem. PIANOo zal vervolgens opzoek gaan naar een oplossing.

Helpen bovenstaande oplossingen niet of is er aan ander probleem?

Het kan zijn dat er bij het verzenden van de nieuwsbrief iets niet goed gaat. U kunt de nieuwbrief doorzenden naar webredactie@pianoo.nl met een uitleg van het probleem. PIANOo zal vervolgens opzoek gaan naar een oplossing.