CoP Contractmanagement Circulair: Het opstellen van (ontwikkel-)KPI’s
Hoe stelt u circulaire KPI’s op die hout snijden en meetbaar zijn? En hoe zorgt u ervoor dat u op het gebied van circulariteit in ontwikkeling blijft gedurende de contractfase? Kom op 27 juni 2023 naar de tweede verdiepingssessie van de Community of Practice (CoP) Contractmanagement in Circulaire Inkooptrajecten 2023. Tijdens dit webinar leert u hoe u circulaire KPI’s opstelt en verwerkt in het contract.
Voor wie?
Deze CoP is bedoeld voor inkopers en contractmanagers bij zowel publieke als private inkopende organisaties, die betrokken zijn bij circulaire aanbestedingen, tenders en offerteaanvragen.
De CoP richt zicht op organisaties die hun contractmanagement al hebben ingericht en graag een volgende stap willen zetten in het borgen en ontwikkelen van circulariteit via contractmanagement.
Huiswerkopdracht:
Breng de circulaire KPI’s binnen uw organisatie in kaart. Kijk ook vooral naar wat er wel en wat er niet goed heeft gewerkt in de praktijk.
Programma CoP 2023
Hans Bloemendaal en Sophie de Smet van PIANOo organiseren deze CoP in samenwerking met Ton van Geijlswijk en Karin van IJsselmuide van Nevi. Tijdens elke verdiepingssessie staat een specifiek thema omtrent circulair contractmanagement centraal, waarbij externe experts aanhaken om een onderwerp uit te diepen.
Programma 27 juni 2023
13.00 uur - Welkom en inleiding thema “het opstellen van (ontwikkel) KPI’s” - Hans Bloemendaal (PIANOo)
13.10 uur - Theorie en ontwikkelingen - Karin van IJsselmuide (Nevi)
13.30 uur - Inventarisatie ervaringen (huiswerkopdracht / interactief)
14.00 uur – Praktijkcase circulaire KPI’s textiel - Milan Bijl (MRA)
14.30 uur - Adviesopdracht case (interactief / in groepen)
14.50 uur – Plenaire terugkoppeling adviesopdracht en opbrengsten van de dag samenvatten (interactief)
15.00 uur – Afsluiting
Andere sessie's
• Kick-off: 18 april 2023
• 1e verdiepingssessie: 30 mei 2023 - Verwerken van circulaire aspecten in het contract
• 2e verdiepingssessie: 27 juni 2023 - Het opstellen van (ontwikkel-)KPI’s
• 3e verdiepingssessie: 3 oktober 2023 - Bepalen van rollen m.b.t. contractmanagement
• 4e verdiepingssessie: 21 november 2023 - Bijsturen in het contract op afgesproken prestaties
Datum, tijd en locatie
Dinsdag 27 juni mei 2023 van 13.00 – 15.00 uur (online)
Kosten
Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
Aanmelden
Er is nog een beperkt aantal plekken beschikbaar. Wees er daarom snel bij!
Aanmelden voor de CoP is alleen mogelijk door een e-mail te versturen naar @email.
Deze Community of Practice wordt georganiseerd door het Versnellingsnetwerk Circulair Inkopen (VCI): een samenwerking tussen MVO Nederland, PIANOo, Nevi en Rijkswaterstaat. Het VCI is het vervolg op de Green Deals Circulair Inkopen (GDCI) en wordt mogelijk gemaakt door het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat.