E-zine: ministerie, ondernemer en inkoper over Beter Aanbesteden

16-11-2018 | Bron: Rijksoverheid  

Het ministerie van Economische zaken en Klimaat heeft een E-zine ‘Beter Aanbesteden’ gepubliceerd. In het digitale magazine vertellen beleidsmedewerkers, ondernemer en inkoper over wat zij hopen dat Beter Aanbesteden gaat opleveren. Ook Karsten Klein, de nieuwe aanjager van Beter Aanbesteden, komt aan het woord.

Beter Aanbesteden is erop gericht om aanbesteden in de praktijk beter, slimmer en makkelijker te maken voor zowel overheden als ondernemers. In de gezamenlijke Actieagenda Beter Aanbesteden hebben vertegenwoordigers uit overheid en bedrijfsleven 23 acties verdeeld over 12 thema’s geformuleerd.

In het E-zine:

  • ‘’Alleen ga je sneller, samen komen we verder’’, aldus Karsten Klein, de nieuwe aanjager van Beter Aanbesteden
  • ‘’Het werd tijd om ondernemers en aanbestedende diensten samen te laten werken aan oplossingen voor de praktijk; dat is de kern van Beter Aanbesteden.”, aldus Annet Jonk, directeur Mededinging en Consumenten van EZK.
  • “Op dit moment zijn er acht van de drieëntwintig actiepunten opgeleverd. Zaak is om Beter Aanbesteden - ook nadat al die 23 actiepunten zijn aangepakt - levend te houden. Er moet geen streep onder gezet worden ‘en dat was ’t dan’.’’, aldus Hans Bakker, Regiomanager MKB-Nederland Midden.  
  • ‘’We hebben als inkoopadviseurs best wel wat invloed. Er zou alleen wel wat meer samengewerkt mogen worden, met name ook met de ondernemers.’’, aldus Mariska Fuller-Huizing, Inkoopadviseur bij Gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland
  • ‘’Nog te vaak worden aanbestedingsteksten opgesteld door de mensen van de afdeling Inkoop en niet door mensen die verstand hebben van de praktijk.’’, aldus Charlotte de Swart, Eigenaar van De Swart Services

E-zine Beter Aanbesteden  op magazines.rijksoverheid.nl.

Meer informatie: dossier Beter Aanbesteden