Webinar: Inkoop en de jaarlijkse Accountantscontrole
Elke gemeente moet haar uitgaven kunnen verantwoorden. Daarom controleert een accountant elk jaar de rechtmatigheid van alle uitgaven. Tijdens dit webinar op 7 december 2023 geven we handvatten voor het proces van controle op rechtmatig inkopen. Zo wordt de controle achteraf vereenvoudigd en leert men meer over de wetswijziging. Ook komt het opstellen van een spendanalyse ruim aan bod.
Let op: Dit is een herhaalsessie (16 juni 2022 en 27 maart 2023). De presentatie/inhoud van de vorige sessies is daar waar nodig geactualiseerd. Je bent van harte welkom als je dit webinar opnieuw wilt bijwonen. Dit webinar wordt mogelijk gemaakt door het programma Beter Aanbesteden.
Voor wie?
Inkoopmanagers, inkopers, contactmanagers en -beheerders, controllers, auditors, budgetverantwoordelijke, procesverantwoordelijken en applicatiebeheerders.
Programma
Na een korte introductie, delen Christa van Lent (Baker Tilly) en Mariska Verseveld (PIANOo) hoe een accountant denkt, welke risico’s hij of zij ziet in het kader van aanbestedingen en geven uitleg over de wetswijziging. Daarnaast krijg je concrete handvatten over rechtmatig inkopen. Deze handvatten gaan over:
- Het inrichten van een aanbestedingsproces binnen je organisatie, die maximaal aansluit op de jaarlijkse accountscontrole.
- Hoe stel je een spendanalyse op en welke documentatie moet je hierin meenemen.
Na de presentatie hebben we een uur gereserveerd voor het behandelen van vragen. Ook is het mogelijk om tussentijdse vragen te stellen.
Bekijk voor meer informatie de korte animatie of lees meer over inkoop en de jaarlijkse accountantscontrole op pianoo.nl.
Praktische informatie
Donderdag 7 december 2023, van 13.00 – 16.00 uur inclusief vragenuur (online).
Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Dit webinar wordt mogelijk gemaakt door het programma Beter Aanbesteden.