Thema's & projecten
Met een groeiend aantal projecten werkt Beter Aanbesteden aan het vergroten van kennis over het inkoopproces en het belang van dialoog en samenwerking. In onderstaand overzicht vindt u de projecten per thema: samenwerkingen, inkoopproces, strategie en kennisoverdracht.
De vierde editie van Beter Aanbesteden Magazine zit vol met tips en inzichten die inkopers, bestuurders en marktpartijen met je willen delen. Zo lees je, onder meer, over de voordelen van het betrekken van kleinere mkb-bedrijven en over de meerwaarde van dialoogsessies. Ook krijg je tips voor een succesvolle aanbesteding koffie.

Samenwerken
Beter aanbesteden is rekening houden met elkaars belangen. Elkaar goed kennen, begrijpen en waarderen. Het programma Beter Aanbesteden heeft diverse projecten op het gebied van samenwerken.

Inkoopproces
Een professioneel inkoopproces omvat het maken van zorgvuldige keuzes, voor zowel publieke opdrachtgevers als ondernemers. Beter Aanbesteden heeft diverse projecten om de kennis over de inkooppraktijk te vergroten.

Strategie
Aanbesteden is een strategisch instrument waarmee u maatschappelijke doelen bereikt. Daarvoor moet u aanbesteden intern goed organiseren en verbinden aan beleid & bestuur. Beter Aanbesteden heeft diverse projecten om u hierbij te helpen.

Voorlichting
Het programma Beter Aanbesteden initieert diverse projecten om de voorlichting over professioneel aanbesteden te verbeteren.