Inkoopvoorwaarden Waterschappen
De waterschappen hebben algemene inkoopvoorwaarden bij het inkopen van diensten, leveringen en ICT opgesteld. De inkoopvoorwaarden hebben als doel om samenwerking, uniformiteit en professionalisering bij de waterschappen te vergroten. (mei 2018)
De voorwaarden zijn in mei 2018 herzien. Bij de actualisatie van de inkoopvoorwaarden is rekening gehouden met de volgende ontwikkelingen en aspecten:
- de herziene Aanbestedingswet 2012 met bijbehorende uitvoeringsregelingen
- andere wet- en regelgeving, zoals de wijzigingen van de Wet Bescherming persoonsgegevens en van de Wet arbeid vreemdelingen
- de aseline Informatiebeveiliging Waterschappen
- e-facturering
Overzicht
Op de website van de Unie van Waterschappen vindt u:
- Algemene Waterschapsinkoopvoorwaarden voor het verstrekken van opdrachten tot het verrichten van diensten 2018 (AWVODI-2018)
- Toelichting AWVODI-2018
- Algemene Waterschapsinkoopvoorwaarden voor leveringen 2018 (AWIV-2018)
- Toelichting AWIV-2018
- Algemene waterschapsinkoopvoorwaarden ICT versie 2021 (AWBIT-2018)
Voorwaarden en toelichting
Inkoopvoorwaarden waterschappen voor leveringen, diensten, ICT en inhuur van derden