Gemeentelijk Inkoop Platform
Het Gemeentelijk Inkoop Platform (GIP) is één van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen geworden voor gemeentelijke functionarissen die met inkoop te maken hebben. Doelstelling van het GIP is het uitwisselen van kennis en ervaring op het gebied van de gemeentelijke inkoop en de gemeentelijk inkoopfunctie. Bij de bijeenkomsten van het GIP is ook altijd een vertegenwoordiging van PIANOo aanwezig.
Voor wie?
De bijeenkomsten van het GIP zijn uitsluitend bij te wonen door functionarissen van gemeenten of hieraan gelieerde overheidsorganisaties zoals Omgevingsdiensten en Veiligheidsregio’s.
Opzet bijeenkomsten
Tijdens de 5 reguliere bijeenkomsten van het GIP staan thema's centraal. Deze thema's worden door de deelnemende gemeenten voorgesteld en vastgesteld op basis van actualiteit dan wel interesse.
De thema's worden gepresenteerd door deskundige gastsprekers die de achtergronden van de thema's vanuit eigen kennis en ervaring toelichten.
Programma
Tijdens deze bijeenkomst worden door Jolien Grandia en Rianne Warsen inzichten gedeeld over de toekomst van gemeentelijk inkoop om rekeningen mee kunnen houden en om voorbereidingen voor te treffen:
- Welke actuele trends en ontwikkelingen doen zich voor op het gebied van gemeentelijke inkoop?
- Verandert gemeentelijke inkoop door beleid of door gedrag?
- Welke organisatorische, strategische ontwikkelingen van gemeentelijke inkoop zijn te verwachten die inkoopfuncties gaan beïnvloeden?
- Hoe is gemeentelijk inkoop georganiseerd en biedt intergemeentelijke samenwerking wel of geen uitkomst?
14.00 – 17.15 uur Vergadering rond thema(‘s)
17.15 – 20.00 uur Aperitief en diner
Datum, tijd en locatie
27 november 2025 van 14.00 - 20-00 uur
Locatie: Hotel Van der Valk Utrecht
Kosten
Zie specificatie bij inschrijving.